niedziela, 4 lipca 2010

Lawendowo czyli aktualnie.

Lawendę uwielbiam (no właśnie nawet nie mogę napisać, że lubię) tylko uwielbiam za jej kolor i zapach.

Przyznam się, że chyba ze mną coś nie tak, bo nawet jak robię decu z tym motywem to czuję jak pachnie ;).
I tu trochę zaległości. Jakiś czas tem zrobiona szkatułka i chustecznik (był chyba grudzień a pachniało w całym domu;))

Na ogrodzie mam kilka krzaczków. Jeden to nawet taki "krzaczor" duży sobie rośnie i skrzętnie ścinam, suszę aby zapach zatrzymać do następnego sezonu, a jak teraz ścinam to znaczy, że...:)) przy "dobrych wiatrach" zakwitnie jeszcze raz i jeszcze raz będą "lawendowe żniwa". Bo lawendy nigdy dość. Tym bardziej, że na samym suszeniu nie można poprzestac.
I tak ze świeżych kwatków zrobiłam syrop lawendowy. Przepis bardzo prosty ( nie licząc "skubania kwiatków;)) ale przy tym zapachu to bardzo przyjemne zajęcie.



Przepis dostałam od Marci a tłumaczony jest z niemieckiej książki kucharskiej.
2 kubki (pojemności 200 ml) cukru
1 litr wody
1/2 kubka świeżych kwiatów lawendy (ten sam co do cukru)
Zagotować wodę, wsypać cukier i mieszać aż się rozpuści. Zmniejszyć gaz i gotować jeszcze 10 min.
Po tym czasie wsypać kwiatki ,zdjąć z ognia i zamieszać. Pozostawić na noc. Przefiltrować ( ja to zrobiłam przez gazę, zagotować ale nie gotować i rozlać do butelek. Przechowywać w chłodnym i cemnym miejscu. Można używać jak syrop np. do deserów lodowych albo drinków. Jest pyszny. Polecam.
Ze świeżych kwiatków ale nie koniecznie można również z suszonych,piekę lawendowe ciasteczka.Przepis tutaj.
Zapotrzebowanie na suszone kwiatki w naszym domu jest duże więc suszę narazie to co pozostało po "oskubaniu" i w ten sposób mam czym wypełniac woreczki, serduszka, poduszeczki itd.


Ostatnio przygotowałam jeszcze zawieszkę pachnące lawendą do samochodu. Zainspirowała mnie LLOOKA. Ona coprawda tworzy przepiękną biżuterie z tych "kwiatków" i myślę, że nie będzie miała nic przeciwko ,że ja tu z taką zawieszką wyskoczyłam. Zawieszka była prezentem dla właścicielki nowego samochodu i przyjęła ją z dużym uśmiechem. No dobra powiem, prezentowała się bardzo ładnie (zresztą oceńcie sami)no z pewnością nie tak jak biżuteria LLOOKI z całą oprawą ale ładnie i długo nie myśląć, sama sobie też zrobiłam i powiesiłam żegnająć się tym samym na zawsze z choinką niewiadomego pochodzenia ;).



Na koniec jeszcze lipowo. Otóż miałam ambitne plany na syrop lipowy ale chyba trochę za późno się za to zabrałam i lipa skończyła właśnie tak.

Dużo kwiatków było już zasuszonych a taki napar czy jak kto woli herbatka zimową, wieczorową porą - pycha. Jeśli ktoś lubi oczywiście.


Słonecznie wszystkich pozdrawiam
Alina

3 komentarze:

An z Chatki pisze...

Syrop pięknei się prezentuje. W zeszłym roku przywiozłam sobie z Francji miód lawendowy, więc mogę ocenić jak super pachnie i smakuje Twoj syropek :)
Piękne prace. Ja również uwielbiam lawendę
Pozdr An

amma pisze...

Pieknie mamus!U mnie tez juz po lawendowych zniwach!Juz wkrotce bede ten przepis testowac!A poduszeczki zapachowe do auta bardzo orginalne!Gratuluje pomyslu!!Moze i nam sie cos skapnie ;)
Buziaki
marcia

amma pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.